Vzdrževanje in nega avtomobila:
Najbolj ekonomično je redno vzdrževanje vozila. Redni tedenski pregledi vode, olja, hladilne tekočine in redni servisi lahko preprečijo večjo škodo in stroške. Z redno vzdrževanim in negovanim avtomobilom se bomo bolj varno vozili. In bolj EKO-nomično, ter tudi EKO-loško.
Kakšna pa je EKO-loška in tudi EKO-nomična nega vozila?
Tudi pri vzdrževanju in negi vozila smo lahko eko. Zopet velja, da redno čiščenje, recimo vsaj mesečno lahko olajša vzdrževanje pa tudi obrabo in uničenje materiala. Za pranje vozila izberimo eko pralnico, če je v vašem kraju. Če je še ni, lahko vložite pobudo na vaši občini, gospodarski zbornici, razvojni agenciji, zavodu za zaposlovanje ali pa kar v krajevni gostilni. Morda se najde nadobudni poslovnež, ki bo sprejel izziv. Naša naloga je, da ga pri tem podpremo tako, da avtomobil tja potem tudi vozimo na pranje in spodbujamo druge k temu. Ne obupajmo pri začetniških "napakah", temveč skupaj iščimo rešitve. Pomagajte jim s spodnjimi eko nasveti.
Če ste eden tistih, ki čistite in negujete avtomobil raje sami, pa eko nasvet:
Pranje zunaj:
- izberi dan, ki ni prevroč oz. ni sonca ali pa pod nadstreškom
- uporabite, če je le možno mehko vodo, deževnico
- avtomobil dobro splahnete (res dobro)
- umijete z mehko krtačo ali krpo/rokavico, ki ima daljša vlakna
- začnete na strehi in končate na platiščih, ki so praviloma najbolj umazana
- obrišete s krpo, ki dobro suši do suhega
Čiščenje znotraj:
- najprej spraznimo notranjost nepotrebne navlake (na nezavednem čistimo tako tudi navlako v svoji glavi)
- če imamo kompresor izpihamo drobne smeti iz luknjic na armaturki, lahko uporabimo tudi fen s hladnim pihanjem
- nato se lotimo sesanja vseh površin
- z armaturke obrišemo prah z mehko suho krpo
- na krpo/rokavico z daljšimi dlačicami napršimo mehko vodo ali pepelnato ter z njo obrišemo vse površine v avtomobilu razen steklenih
- na koncu z vlažno krpo očistimo stekla in jih obrišemo do suhega.
Nekateri imate potrebo, da na koncu namažete ali napršite s sprejem po pvc površini. Sama sicer ne vidim smisla, saj nanesemo nepotrebne kemikalije, ki jih potem vdihujemo (tudi naši otroci), se jih dotikamo in tako vnašamo v naše telo. Embalažo potem zavržemo in s tem povečujemo smeti. Če boste pri čiščenju uporabili pepelnato vodo, se prah ne bo več toliko nabiral, armaturka se bo svetila. Samo "dišala" ne bo po umetnem. Lahko pa nanesete nekaj kapljic čistega eteričnega olja na leseno palčko ali popršite s hidrolatom naravnih vonjav. Zelo lepo diši in ne škodi našemu zdravju in okolju. Embalaža je steklena in reciklirna.
In ker pri pranju avtomobila niste uporabili šamponov, ga lahko perete tudi na vrtu, saj odtekla voda ne bo obremenila podtalnice ali uničila trave.
Bo šlo?
-
Najbolj ekonomično je redno vzdrževanje vozila. Redni tedenski pregledi vode, olja, hladilne tekočine in redni servisi lahko preprečijo večjo škodo in stroške. Z redno vzdrževanim in negovanim avtomobilom se bomo bolj varno vozili. In bolj EKO-nomično, ter tudi EKO-loško.
Kakšna pa je EKO-loška in tudi EKO-nomična nega vozila?
Tudi pri vzdrževanju in negi vozila smo lahko eko. Zopet velja, da redno čiščenje, recimo vsaj mesečno lahko olajša vzdrževanje pa tudi obrabo in uničenje materiala. Za pranje vozila izberimo eko pralnico, če je v vašem kraju. Če je še ni, lahko vložite pobudo na vaši občini, gospodarski zbornici, razvojni agenciji, zavodu za zaposlovanje ali pa kar v krajevni gostilni. Morda se najde nadobudni poslovnež, ki bo sprejel izziv. Naša naloga je, da ga pri tem podpremo tako, da avtomobil tja potem tudi vozimo na pranje in spodbujamo druge k temu. Ne obupajmo pri začetniških "napakah", temveč skupaj iščimo rešitve. Pomagajte jim s spodnjimi eko nasveti.
Če ste eden tistih, ki čistite in negujete avtomobil raje sami, pa eko nasvet:
Pranje zunaj:
- izberi dan, ki ni prevroč oz. ni sonca ali pa pod nadstreškom
- uporabite, če je le možno mehko vodo, deževnico
- avtomobil dobro splahnete (res dobro)
- umijete z mehko krtačo ali krpo/rokavico, ki ima daljša vlakna
- začnete na strehi in končate na platiščih, ki so praviloma najbolj umazana
- obrišete s krpo, ki dobro suši do suhega
Čiščenje znotraj:
- najprej spraznimo notranjost nepotrebne navlake (na nezavednem čistimo tako tudi navlako v svoji glavi)
- če imamo kompresor izpihamo drobne smeti iz luknjic na armaturki, lahko uporabimo tudi fen s hladnim pihanjem
- nato se lotimo sesanja vseh površin
- z armaturke obrišemo prah z mehko suho krpo
- na krpo/rokavico z daljšimi dlačicami napršimo mehko vodo ali pepelnato ter z njo obrišemo vse površine v avtomobilu razen steklenih
- na koncu z vlažno krpo očistimo stekla in jih obrišemo do suhega.
Nekateri imate potrebo, da na koncu namažete ali napršite s sprejem po pvc površini. Sama sicer ne vidim smisla, saj nanesemo nepotrebne kemikalije, ki jih potem vdihujemo (tudi naši otroci), se jih dotikamo in tako vnašamo v naše telo. Embalažo potem zavržemo in s tem povečujemo smeti. Če boste pri čiščenju uporabili pepelnato vodo, se prah ne bo več toliko nabiral, armaturka se bo svetila. Samo "dišala" ne bo po umetnem. Lahko pa nanesete nekaj kapljic čistega eteričnega olja na leseno palčko ali popršite s hidrolatom naravnih vonjav. Zelo lepo diši in ne škodi našemu zdravju in okolju. Embalaža je steklena in reciklirna.
In ker pri pranju avtomobila niste uporabili šamponov, ga lahko perete tudi na vrtu, saj odtekla voda ne bo obremenila podtalnice ali uničila trave.
Bo šlo?
-
Komentarji
Objavite komentar